Datum objave: 18. listopada 2025.

Od brašna do kruha

Your Title Goes Here

Učenici 1. a razreda vole puno pričati. Vole i puno znati. Radoznali su. Svi vole kruh i različite pekarske proizvode. Priznaju da nisu razmišljali koliko vremena je potrebno za pečenje kruha. Na satima Prirode i društva i Satu razrednika razgovarali smo o namirnicama koje su nam potrebne da bismo ispekli kruh. Znaju da nam je potrebno brašno, sol, voda i kvasac (germa). Danas će naučiti još više o kruhu, vrstama brašna, mijesit će tijesto i peći kruh na tradicionalan način kako su nekad radile njihove prabake i bake.
Krenuli smo pješice na seosko gospodarstvo obitelji Marček, u Munjarsku ulicu. Katarina Marček dočekala ih je pred kućom i povela u dvorište ukrašeno tradicionalnim, starim predmetima i plodovima jeseni koji su rasli u njezinu vrtu. Na tanjurićima je bilo pet vrsta brašna (bijelo, integralno, kukuruzno, pirovo i heljdino brašno). Učenici su prepoznali bijelo i kukuruzno brašno. Fotografije biljaka od kojih dobijemo ostale vrste brašna pronaći ćemo na internetu. Nakon pranja ruku prionuli su na posao. Mijesili su, udarali i pleli tijesto. Vrijeme je brzo prolazilo. Zanimljiva je bila i ljuljačka na orahu ispred kuće i lišće koje je bilo posvuda. Pjevali smo teti Kaji pjesmu Mlin i plesali oko bunara.
Kruh se brzo ispekao i jedva su čekali da se bar malo ohladi. Na stolu su bile razne vrste domaćih pekmeza i marmelade (šljiva, bresaka, smokava i marelica) te mast. Ovo je bio i naš doprinos školskom zdravom doručku. Namazali smo šnitu kruha i u slast pojeli, a ostatak kruha smo spremili i ponijeli kući. Svatko je dobio i prstohvat mješavine domaćeg čaja (kamilica, matičnjak, menta i gospina trava). Uglas smo se zahvalili i dugo mahali teti Kaji.
Na povratku u školu stali smo se fotografirati kraj novog murala.
Bio je to plodan dan bogat događajima!
Učiteljica Tatjana Maršić

Pročitajte još

Kreativna lektira- Moje putovanje s Hlapićem

Kreativna lektira- Moje putovanje s Hlapićem

Nakon dobre motivacije učenika na čitanje dječjeg romana “Čudnovate zgode šegrta Hlapića” svakodnevno sam ih poticala na međusobno pričanje o pročitanom te su izmjenjivali nove doživljaje pa se znalo čuti: „Nemoj mi ispričati što se dogodilo jer ću to tek danas pročitati.“
Na nastavi Likovne kulture izradili smo lektirnu slikovnicu.

Maketa i plan mjesta

Maketa i plan mjesta

Najbolje se uči uz praktičan rad te su učenici 3. razreda izrađujući maketu i plan mjesta važnijih ustanova u Čačincima bolje razumjeli nastanak makete i plana kao i tumača znakova izrađujući dio samostalno, a dio u skupinama prema mojim uputama.
Bili su jako motivirani i vrijedni te su nastojali naše Čačince prikazati što vjerodostojnije.
Ovako to izgleda iz učeničkog gledišta.
Razrednica Tamara Ivić

Skip to content