KNJIŽNI FOND
Knjižnica zaključno s 31.12.2023. godine broji 4658 knjiga, 141 jedinicu audiovizualne građe, što čini ukupno 4795 jedinica knjižnične građe.
Knjižnica je pretplaćena na dječje časopise Smib, Modru lastu i Mak te na stručne časopise Jezik i Lađu. No, moguće je čitati i starije časopise koji se više ne naručuju poput Radosti, Prvog izbora, Prirode.
Knjižnična građa podijeljena je u dvije osnovne zbirke: posudbenu i referentnu. A posebna zbirka je zbirka AV-građe.
POSUDBA KNJIGA U KNJIŽNICI
Možete posuditi dvije knjige na rok od 15 dana. Uvijek se može produžiti rok posudbe ukoliko niste stigli pročitati.
REFERENTNA ZBIRKA
Sadrži: enciklopedije, leksikone, atlase, rječnike, razne priručnike – ne posuđuju se izvan prostora knjižnice.
Kako pronaći knjigu u knjižnici?
Na policama se nalaze oznake koje će olakšati snalaženje.
Učenički fond podijeljen je na:
- M – Književnost za najmlađe (1. i 2. razred)
- D- Dječja književnost (3. – 6. razreda)
- O – Književnost za mladež (7. i 8. razred)
- I – Igrokazi
- N – Narodna književnost
Nastavnički fond (UDK – osnovne skupine) podijeljen je na:
- 0 – Opća djela
- 1 – Filozofija. Psihologija
- 2 – Religija
- 3 – Društvene znanosti
- 5 – Matematika. Prirodne znanosti
- 6 – Primijenjene znanosti. Medicina. Tehnologija
- 7 – Umjetnost. Zabava. Sport
- 8 – Jezici. Književnost
- 9 – Geografija. Biografija. Povijest
Što možemo raditi u knjižnici?
- Naučiti kako pronaći knjigu i koristiti knjižnicu
- Sudjelovati na radionici
- Dobiti pomoć oko pisanja referata, izrade plakata, odabira literature
- Baviti se istraživanjem
- Igrati društvene igre
- Koristiti računalo za razne edukativno – zabavne sadržaje
U knjižnici se mogu organizirati izložbe, susreti s književnikom, predstavljanja knjiga, organizirati boravak u slobodno vrijeme, obraditi tema po izboru i dogovoru s drugim učiteljima i nastavnicima
Djelatnost knjižnice
Školska knjižnica je organizirana zbirka knjižne i neknjižne građe koja kroz djelatnost knjižničnog osoblja nabavlja, obrađuje, čuva i daje na upotrebu građu radi zadovoljavanja obrazovnih, kulturnih, informacijskih i stručnih potreba korisnika.
Cilj djelovanja školskog knjižničara je obrazovanje i odgajanje uz pomoć knjižnične građe i stavljanje iste u punu funkciju odgojno – obrazovnog procesa, a zadatak odgojno-obrazovne funkcije jest da razvija individualne stvaralačke sposobnosti učenika i osposobljava pojedinca za samostalno učenje i permanentno obrazovanje.
Korisnici školske knjižnice su učenici i svi djelatnici škole.
Godišnji plan i program rada školske knjižnice temelji se na potrebama korisnika i istovremeno je odraz kontinuiranog rada na stvaranju prepoznatljive slike i identiteta škole te njenog kulturnog razvoja.
Sve aktivnosti školske knjižnice isplanirane su u skladu s idejom promoviranja škole, školske knjižnice Osnovne škole Antuna Gustava Matoša, kao mjesta promocije prava, ideja univerzalnosti, multikulturalnosti, demokracije i tolerancije prema svim vidovima i oblicima života.
Djelatnost knjižnice možemo podijeliti na odgojno-obrazovni rad, stručnu knjižničarsku djelatnost te kulturnu i javnu djelatnost. Svaku od tih djelatnosti nastojimo u okviru mogućnosti unaprijediti, osuvremeniti u skladu s potrebama korisnika, zahtjevima nadležnog ministarstva te zahtjevima zajednice u kojoj se živi.