2024-06-06 10:11:00 Izvješće o provedenom eTwinning projektu "Uz čitanje riječi rastu 4" eTwinning projekt „Uz čitanje riječi rastu 4“ provodio se od rujna 2023. do lipnja 2024. godine. Koordinator projekta na školskoj razini bila je stručna suradnica knjižničarka Marija Blažević koja je, s obzirom da nema vlastiti razred, projekt provodila s 20 učenika 3. razreda, a prema prethodnom dogovoru s razrednom učiteljicom Tatjanom Maršić. Na samome početku projekta roditelji su potpisali suglasnosti za sudjelovanjem učenika u projektu te fotografiranjem i snimanjem djeteta. Koordinatorice (autorice) projekta predvidjele su sve aktivnosti i objavile ih na TwinSpaceu projekta, a knjižničarka je kao školski koordinator, u odnosu na te predviđene aktivnosti, izradila plan rada te dodatno osmislila i razradila svaku aktivnost u projektu. Aktivnosti su razrađene s učenicima na prvom susretu i upoznavanju s projektom. Učenici su bili vrlo domišljati i aktivni te su svaku aktivnost maksimalno nadogradili svojim idejama. Svaka je aktivnost provedena integrirano kroz Sat razrednog odjela, Hrvatski jezik, sat Informatike, Likovne kulture i/ili međupredmetne teme. Tijekom svih aktivnosti ostvareni su predviđeni ciljevi projekta: projektnim aktivnostima poticati radost čitanja, razvijati vještinu čitanja, učiti kako se odnositi prema knjizi, pobuditi interes učenika za čitanje knjiga, osnaživati kritičko mišljenje o pročitanom, prikazati projektne aktivnosti kroz uporabu IKT-a. Osnažiti ulogu čitanja u razvoju jezičnih, komunikacijskih i stvaralačkih kompetencija potrebnih za izazove suvremenog društva. Svi su učenici tijekom većine aktivnosti radili u paru ili grupno, izražavajući svoje stavove i kritička mišljenja. Osim naglaska na redovitom čitanju, također smo veliku ulogu dali uporabi različitih digitalnih alata. Učenici su imali priliku unaprijediti svoje digitalne vještine koristeći digitalne alate koje su prvi put imali priliku upoznati: Canva, Pixton, PowerPoint, Word, Emaze, Google Forms. Govorili smo i o sigurnosti na internetu. Tijekom projekta, sudjelovali smo u zajedničkim aktivnostima s drugim partnerima, iz drugih škola i država. Ispunjavali smo zajedničku Putujuću pjesmaricu (učenici su napisali tri pjesme i likovno ju uredili), uređivali smo Čitalački časopis u Canvi (sudjelovali smo u svim kategorijama časopisa – Upoznajte junake priča, Putovanje kroz roman, Recepti za dobru pjesmu, Zabavne pitalice, osmosmjerke, rebusi…, Umjetnost i kreativnost), zatim smo u Canvi uredili plakate i sudjelovali u aktivnosti Kako se zaljubiti u knjigu, sudjelovali smo u Natjecanju u čitanju, osmislili smo i poslali likovne radove gdje smo izradili grafite i tako sudjelovali u zajedničkoj aktivnosti Čitalački grafiti, obilježavali smo važne datume i sve postavili na Wakelet ploču (Međunarodni mjesec šk. knjižnica, Mjesec hrvatske knjige, Međunarodini dan darivanja knjiga, Svjetski dan pripovijedanja bajki, Svjetski dan pripovijedanja, Svjetski dan kazališta za djecu i mlade, Međunarodni dan dječje knjige). Na kraju projekta, učenici i knjižničarka kao školski koordinator projekta ispunjavali su zasebne evaluacije u predviđenom Googlu obrascu (Forms) te su tako učenici spoznali kako ispuniti evaluaciju putem nekog digitalnog alata. Kao zaključak možemo reći da su učenici pozitivnim ocjenama ocijenili projekt te su izrazili želju za ponovnim sudjelovanjem u istom ili sličnom eTwinning projektu. Aktivnosti su redovito objavljivane na mrežnoj i Facebook stranici škole te na Facebook stranici projekta čime se doprinijelo vanjskoj vidljivosti rezultata učeničkog truda i zalaganja. Također, sve što smo radili redovito smo stavljali na TwinSpace stranicu projekta, kao i fotografije i video uratke proizišle iz naših aktivnosti. Također, tijek provođenja aktivnosti sumirali smo i prikazali na školskom panou u holu škole. Knjižničarka: |
Osnovna škola Antuna Gustava Matoša Čačinci |