2021-05-27 20:42:00 Rezultati rada - uporaba IKT-a u projektu Iako se tijekom ove nastavne godine primarno provodio projekt Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige s ciljem poticanja čitanja, imali smo brojne aktivnosti kroz koje su učenici prvi put upoznali neki digitalni alat, isprobali ga, a možda i zavoljeli. Svaki projekt sa svrhom poticanja čitanja, ne dolazi isključivo samo s aktivnošću čitanja. Danas djeca traže nešto više. Kako djeci približiti čitanje na zanimljiv način? Možda se odgovor krije u povezivanju Informacijsko-komunikacije tehnologije s hrvatskim jezikom. Vidljiv je interes učenika za sudjelovanjem u projektu, čitanjem, a posebno ako slijedi rad u nekom novom digitalnom alatu. Iz projekta su proizišli mnogi rezultati, a ovdje vam donosimo koji su to. MS Word – učenici su unosili svoje napisane sastavke u Word, vježbajući pisanje za računalom i upoznajući se s mogućnostima alata (uz potporu knjižničarke) MS PowerPoint – učenici su se upoznali s alatom, a onda su uz potporu knjižničarke izradili sljedeće prezentacije: -Pregled rada provedbe projekta - učenici su unosili podatke kronološkim redom kako je projekt tekao, upoznavši se bolje s mogućnostima alata i samostalno uređujući izgled prezentacije. -Rječnik nepoznatih pojmova – učenici su naizmjenično unosili određene nepoznate riječi iz pročitane knjige u prezentaciju, dodali svakom tom pojmu odgovarajuću sličicu ili fotografiju iz besplatnog alata Pixabay kako bismo te pojmove dodatno vizualizirali. -Zanimljivi citati iz knjige Automobilom kroz oblake – knjižničarka je izdvojila najzanimljivije citate iz pročitane knjige, a učenici su naizmjenično dodavali fotografije koje najbolje opisuju odabrane citate koristeći Pixabay kako bismo navedene citate bolje vizualno doživjeli. Google Jamboard Nakon upoznavanja s alatom, učenici su nakon svakog određenog poglavlja knjige vješto koristili alat samostalno dodajući potrebne elemente te smo na kraju dobili Lentu putovanja glavnog lika knjige Automobilom kroz oblake. Uz to, učenici su koristili Google Maps kao dodatnu pomoć kako bi se upoznali s mjestima koje je glavni lik posjetio. Emaze Korelacijom Likovne kulture, Hrvatskog jezika i IKT-a učenici su izradili vlastite likovne radove po uzoru na pročitano poglavlje Razglednice iz zimske Slavonije, a zatim su se upoznali s alatom Emaze, digitalizirali svoj rad i svaki je učenik dodao jednu stranicu u alat da bismo na kraju kao rezultat dobili virtualnu izložbu učeničkih radova pod nazivom Zimske razglednice iz Slavonije. Storyjumper – izrada e-knjiga: - Naši putopisi - učenici su imali zadatak napisati vlastite putopise koji su mogli biti izmišljeni ili stvarni. Knjižničarka ih je prepisala u Word, a učenici su zatim naizmjenično svatko svoj putopis iz Worda prenio u alat Storyjumper. Prethodno su se upoznali s mogućnostima alata. - Moje neplanirano putovanje - učenici pisali sastavke na temu iznenadnog neplaniranog putovanja. Potom su svoje sastavke prepisivali u Word. Iz Worda su ih zatim naizmjenično dodali u alat Storyjumper. WordArt Učenici su se upoznali s mogućnostima alata. Izrazili su doživljaje knjige kroz nekoliko riječi unoseći ih u alat i odabirući oblik, boju, vrstu slova i ostale mogućnosti koje nudi alat te su na kraju preuzeli vlastite radove na radnu površinu računala. Tako smo dobili digitalno - kreativne radove učenika. Google Forms Učenici su na kraju projekta ispunjavali evaluaciju kroz obrazac Google Forms-a. Po prvi put su koristili alat, upoznali su se s načinom popunjavanja obrasca te uspješno ispunili potrebnu evaluaciju. Svi su sadržaji dostupni na mrežnoj stranici Virtualne knjižnice. Knjižničarka: |
Osnovna škola Antuna Gustava Matoša Čačinci |